Thursday 10 April 2014

Penawar Sakit Sendi




Memandangkan bulan April 2014 ini ada promosi beli 6 percuma 1 Ostematrix, maka ada baik nya jika saya bincangkan mengenai kebaikan Oste ini. Ada 1001 sebab untuk mencuba vitamin untuk sakit sendi ini lebih-lebih lagi pada waktu promosi hebat sebegini. Amat murah dan yang pastinya menjimatkan!

Ostematrix mengandungi kalsium, magnesium, dan vitamin D. Dimudahkan cerita, jika seseorang itu kekurangan kalsium, sebagai kesannya dia boleh mengalami risiko osteoporosis, sengal kaki dan tulang belakang, mudah lesu, letih, dan kebas pada bahagian kaki atau tangan. Kepentingan vitamin D adalah ia membantu penyerapan kalsium dalam tubuh badan di mana ini akan mengelakkan penghasilan batu dalam ginjal. Magnesium penting dalam Ostematrix kerana ia memetabolismakan kalsium. Memang banyak kebaikannya.

Jika mengamalkan Ostematrix, anda akan mendapat tido yang lena. Bagi ibu yang menyusu bayi nya juga tidak akan merasa penat walaupun selalu berjaga setiap masa. Walaupun tempoh lena yang sekejap, tetapi anda akan berasa segar bila jaga dari tidur. 


Bagaimana Ostematrix membantu tidur yang lena?
Magnesium membantu kita mendapat tidur yang berkualiti, iaitu tidur yang benar-benar lena dan betul-betul merehatkan tubuh badan kita. Bayangkan, selama ini kita tidur dengan tidak lena, tidur-tidur ayam, menyebabkan rasa letih apabila jaga pada waktu pagi. Tetapi magnesium inilah yang akan membantu tubuh kita rehat dengan sebetulnya ketika tidur pada waktu malam. Dengan ini, tubuh kita akan mendapat rehat yang berkualiti, yang pastinya akan bangun pagi berasa segar dan bersemangat!

Kenapa perlu memilih kalsium yang ada magnesium?
Ini kerana kedua-duanya memainkan peranan penting memantapkan lagi penyerapan kalsium dalam tulang. Sebagai contohnya, kalsium menyebabkan penguncupan otot dan saluran manakala magnesium memberikan relaksi. Oleh sebab itu, gabungan kedua-duanya boleh membantu tekanan darah yang sihat dan degupan jantung yang stabil, serta mengelakkan kekejangan otot dan kesakitan.

Tubuh kita amat memerlukan kalsium. Apatah lagi kalsium boleh menjadi kurang dalam tubuh kita apabila kita mengambil minuman berkafein. Bagi menbantu penyerapan kalsium yang tinggi, mestilah ada vitamin D. Tanpa vitamin D, kalsium akan hilang dari badan kita. Sepertimana ia hilang melalui rambut yang gugur, kuku dan sebagainya. Oleh itu, pastikan kita mengambil kalsium setiap hari untuk menjaga pertumbuhan tulang dengan baik.

Ostematrix membantu sistem perkumuhan menjadi lawas, dan sesiapa yang mengalami masalah sembelit pasti akan merasai perubahannya. Ibu-ibu yang sedang berpantang juga boleh mengambil vitamin ini untuk membantu pencernaan dan mengurangkan sembelit ketika berpantang.

Sebarang pertanyaan boleh hubungi saya.

Email: norliazirajusoh@gmail.com
SMS / Whatsapp 018-2911768
SID: 1098789

No comments:

Post a Comment