Wednesday 26 February 2014

Mudahnya Berbisnes Dengan Shaklee.

Sebelum ini, saya pernah berbisnes yang merupakan MLM. Agak susah bagi saya kerana terpaksa mencari downline, disamping membuat jualan juga agak bermasalah kerana terpaksa menggunakan modal yang agak tinggi. Sudahnya, perjalanan bisnes saya terhenti begitu sahaja kerana sifat pemalu saya untuk mendekati orang ramai secara offline adalah agak tinggi, jadi semakin sukarlah untuk saya membuat jualan. Belum masuk lagi bab customer yang hanya nak membeli tapi demand untuk harga ahli. Memang agak sia-sia lah usaha saya selama ini.

Ketika masih di bangku sekolah  menengah, saya pernah melihat kawan kepada sepupu saya yang merupakan seorang ahli Shaklee. Namun saya langsung tidak tahu menahu mengenai perniagaan Shaklee, bagaimana ia berperasi. Sehinggalah pada satu hari tahun lepas, sahabat baik saya menyarankan agar menyertai Shaklee, malahan dia sudi untuk memberi tunjuk ajar dan memimpin saya. Kini, barula saya tahu bagaimana ia beroperasi, betapa mudahnya untuk berbisnes dengan Shaklee.


Ada beberapa sebab yang BEST mengenainya:



    1.Suplemen Shaklee adalah selamat, berkesan, semulajadi, mesra alam dan terbukti selama lebih 50 tahun.
     
      Keistimewaan Shaklee terletak pada produknya. Jika produk itu sudah mendapat kepercayaan, kita pun tak perlu nak explain panjang-panjang yang ini selamat ke tidak, yang ini berkesan ke tidak. Produk Shaklee sudah dijamin. Yang penting, ianya halal.

    2.Memberikan masa bekerja yang fleksibel.


Bagi anda yang tercari-cari masa untuk bersama keluarga, Shaklee lah jawapannya. Walaupun berbisnes, anda sendiri menentukan masa anda. Berapa jam nak duduk depan laptop, berapa jam nak gi jumpa customer dan berapa jam untuk dihabiskan  bersama anak-anak.


    3.Tak perlu simpan stok.

Apabila ada pelanggan dan membuat pesanan, setel bayar semua, anda boleh emel Shaklee untuk membuat order. Yang lebih senang lagi, Shaklee akan poskan terus kepada pelanggan anda dengan bayaran pos flat rate RM10 bagi Semenanjung Malaysia dan RM20 bagi Sabah dan Sarawak. Kalau bercuti di oversea pun, kedai masih bukak, untung kau jahh…Bagi yang nak simpan stok, no problemmm, mungkin nak COD atau pos sendiri.


    4.Tidak perlu susah-susah cari customer, cuma duduk depan laptop sahaja.
       
      Saya percaya dengan potensi yang ada pada produk dan bisnes Shaklee, kadang-kadang anda tidak perlu promote, memang orang sudah tahu pasal Shaklee dan menghubungi anda kerana mereka tahu anda adalah distributor.Sangat sesuai untuk orang yang pemalu seperti saya. Semuanya di hujung jari. Tapi takda masalah pun kalau nak pegi approach orang face to face. Ini kan bisnes anda?

                                                                                                             
      5.Siapa berusaha, dia berjaya.

Ya, Shaklee ialah MLM, tapi bukan MLM yang menjaja marketing plan tu. Kekuatan Shaklee ialah pada produknya bukan pada kakinya. Takyah berangan nak cari downline banyak-banyak then goyang kaki tanpa menjual barang. Shaklee menawarkan bisnes yang adil `Siapa rajin, dialah dapat duit banyak’. Jangan tekejut kalau anda downline saya tapi lebih berjaya dan kaya daripada saya. 

6.Jaringan EUPHORIA memberikan guidelines dan sokongan kepada ahli-ahlinya.


Apa tu Euphoria?? Ia adalah sebuah group yang mencetuskan revolusi MLM. Di dalam group Euphoria ada banyak sangat leaders, yang paling penting mereka tidak kedekut ilmu malah saling berkongsi tips yang mereka buat untuk berjaya. Jangan tak percaya, semua dilakukan secara online sahaja. Jimat duit minyak, tak perlu nak menyertai seminar bagai.

Dengan mendaftar di bawah saya, anda akan diserap ke satu group tertutup di Facebook yang membolehkan anda mendapat manfaat yang banyak daripada para leaders. Jangan risau, tiada orang cemburu dengan kejayaan anda, malahan semua orang inginkan anda berjaya.

Kita tidak push sesiapa. Siapayang join nak buat bisnes, kami bimbing, nak makan sendiri pun ikut suka hati. Yang penting kemahuan mesti dalam diri anda.


Sebarang pertanyaan boleh hubungi saya.

Email: norliazirajusoh@gmail.com
SMS / Whatsapp 018-2911768   







No comments:

Post a Comment