Sunday 2 March 2014

Kombinasi Vitamin Untuk Kulit Cantik, Mulus, Dan Halus.

Apa azam anda untuk tahun baru ? Sudah terlewat kah? Cuma nak cerita ada berazam inginkan kulit cantik. Azam kah itu? Apa pun nak cerita pasal bagaimana produk Shaklee yang tujuan asalnya untuk kesihatan boleh buat kulit jadi cantik?






ESP


ESP ialah sumber protein soya yang terbaik yang dibuat daripada soya non-GMO. Protein sangat penting kerana membantu pembaikan dan pembinaan sel baru. Setiap 21 hari sel kulit akan mati, jadi protein sangat diperlukan untuk menghasilkan sel kulit baru yang berkualiti. Jadi untuk yang ingin hilangkan jerawat dan parutnya, jeragat dan kesan-kesan cela pada muka eloklah minum ESP untuk pembinaan sel kulit baru yang baik. Kulit akan menjadi bersih, gebu dan licin.


Vitamin E

Merupakan antioksida yang kuat, jadi vitamin ini akan menghalang radikal bebas daripada merosakkan kulit yang boleh menjadikan kulit berkedut dan kusam. Sebab itu vitamin ini juga dikenali sebagai vitamin awet muda. Dengan mengawal kestabilan hormon, vitamin E dapat membantu mereka yang mempunyai masalah kulit berminyak.



GLA


Berfungsi untuk menstabilkan paras hormon terutamanya untuk wanita kerana hormon-hormon ini mempunyai pengaruh besar terhadap pertumbuhan jerawat dan jeragat.


B Complex

B-Complex adalah vitamin yang penting untuk mengawal tekanan kita. Kekurangan B-Complex akan menyebabkan kita berasa tertekan dan menjejaskan keseimbangan hormon. Hormon yang tidak seimbang akan menyebabkan jerawat muncul. 

Menggalakkan penghasilan kolagen yang merupakan tisu penyambung supaya kulit lebih kenyal. Vitamin C juga merupakan salah satu antioksida yang menghalang kerosakan kulit akibat radikal bebas. Berfungsi sebagai penggalak imum sistem untuk memastikan badan sentiasa sihat. Bila badan sihat, kulit pun jadi cantik.

Sekiranya ada yang tak tahan dengan bau ESP lebih suka makan pil. Suka saya beritahu bahawa ESP adalah yang paling penting kerana ia dapat membaiki sel kulit dan dapat merawat kulit yang berkedut supaya lebij anjal. Lagi satu pilihan tentulah kolagen, tapi untuk yang lebih murah, tentu sekali ESP. Macam saya, mula-mula minum memang geli tekak ni. Tapi kini sangat merindui rasanya, jadi tiap-tiap hari ESP menjadi santapan sebelum pergi kerja.

Sebarang pertanyaan, bolehla menghubungi saya:

Email: norliazirajusoh@gmail.com
SMS/Whatsapp: 018-2911768

No comments:

Post a Comment